Powrót uczniów do szkoły

Jak pomóc uczniom, aby pobyt w szkole był dla nich dobrym i miłym doświadczeniem?

 

Zasady powrotu do szkoły ustalone przez Dyrektora Szkoły i Radę Pedagogiczną:

- nie rozliczać z okresu zdalnej nauki,

- nie zasypywać sprawdzianami, kartkówkami, odpytywaniem i nadrabianiem zaległości,

- stworzyć przyjazną atmosferę, aby dziecko czuło radość, że wraca do szkoły,

- rozmawiać (jak dzieci czuły się w tamtym okresie, co o tym sądzą, itp.),

- zaangażować rodziców, aby przygotowali swoje dzieci do powrotu (niech dopilnują, aby dziecko wyspało się i odpowiednio wcześnie wstało, zjadło śniadanie, wzięło kanapki, itp.).

 

Co może zrobić dla siebie nauczyciel?

- fundamentem powrotu będzie cel, jaki sobie postawimy,

- warto już pomyśleć, od czego zaczniemy pracę,

- czego możemy spodziewać się po powrocie uczniów do szkoły,

- nie wprowadzajmy od razu dyscypliny, bo poniesiemy porażkę,

- nie stawiajmy sobie za cel, by pierwsza lekcja była wzorcowa,

- spróbujmy spojrzeć na klasę okiem uczestnika, nie okiem nadzorcy,- przygotujmy się na dłuższy czas adaptacji, postarajmy się stworzyć dobry klimat i atmosferę oraz zintegrować zespół klasowy, to bardzo ważne z punktu widzenia uzyskiwania dobrych wyników w nauce.

 

Niektórzy psychologowie sądzą, że oceny są drugorzędne, a należy uczyć dzieci samodzielności, komunikacji, krytycznego myślenia, umiejętności dyskusji, uczenia się. To kompetencje, które umożliwiają rozwój i pozwalają osiągać sukcesy.

 

Materiał opracowała:

Grażyna Chodkowska – pedagog szkolny